vart lite hurtig

idag vaknade man upp med ett underbart väder. börja dagen med ett besök hos min barnmorska Elisabeth. allt var bara bra med alla värden å så. :)

sen åkte jag om revisorn å lämna in lite papper. sen tog jag en sväng om kusin vitamin Josefin (haha, där fick jag till det) på en kaffe å tjata lite... :) var längesen nu vi sågs. innan sågs vi på jobbet, men hon slutade efter jul för att börja plugga igen. så det var kul att få träffa henne en sväng!! rådfråga lite om framtidens mammaledighet, det e mycket att tänka på.

sen var det bara att åka hemåt å ta hand om tvätten (som jag fortfarande inte fått hängt upp) :/

satte mig därefter i solen ute på balkongen å läste ur min bok. håller på att läsa en av Katarina wennstams 3 börcker: "Döderkök"

började jobba kl.15 idag, strax efter jag kom till jobbet så råkar kollegan Carina ut för en olycka. vet inte hur hon lyckades, men i vilket fall som helst så lyckades hon få in sin virknål som man använder sig utav när man plockar upp slingor ur en hätta. den sätter hon rakt in i handen snett framför tummen (i handflatan). vi hörde ett rejält skrik. vi springer fram till henne å ser virknålen sticka rakt upp från handflatan. den har hon råkat får ner i handen 3-4 cm. aj, aj, aj! en kund fick köra henne till vårdcentralen i Kinna där hon inte bli mottagen för hon e inte inskriven där, så Josefin får hämta henne där å köra henne till Skene där hon e inskriven. hon fick komma till läkarn som fick bedöva handen å göra ett snitt på översidan av handen för att sen trycka igenom virknålen genom handen. fy f_n alltså!! så nu har hon ett hål igenom hela handen... läkarn vågade inte dra ut den från det hållet den hade åkt in eftersom virknålen har en ögla längst fram som kan skada handen inifrån ännu mer...

stackarn.... en grej som händer Carina som man aldrig trodde man skulle få vara med om i sin karriär som frisör. som sagt undrar vi fortfarande hur hon lyckades???


så ser virknålen ut...

efter jobbet så slängde jag på mig gå ut å gå kläder å gick en rask promenad. helt underbart ute. härligt varmt å en härlig luft att inandas. :) ljuvligt med sådana kvällar!!! :)

nu blir det soffan... ciao!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0