19 veckor



nu har jag gått 19 veckor. :)

när vi var på ultraljud sist så tidigarela hon förlossningsdatumet 3 dagar. men jag tror inte riktigt på det. men jag räknar på nåt mellanting. :) jag kör fulla veckor på måndagar istället för onsdagar... :)

så den 12:e satsar vi på att han vill titta ut. :)

har nu alltså då börjat rulla in i v.20
å detta händer då:


Nu är bebisen ungefär 16,5 cm lång i sitthöjd och lägger stadigt på sig i vikt. Det vaxliknande fettlager som kallas fosterfett (vernix caseosa) bildas för att skydda huden under den långa tiden i fostervattnet. Det underlättar också förlossningen. Bebisen sväljer mer denna vecka, vilket är bra träning för matsmältningssystemet. Det fostervatten som tas in av din bebis spjälkas till vatten (som absorberas) och restprodukter som hamnar i tjocktarmen, där det så småningom bildar barnbeck.

källa: babycenter.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0