en ny dag

som jag sa.... så hade jag svårt att somna igår kväll.
jag låg å vred å vände.... klockan hann å bli 03.07 sist jag kollade, sen tog det ett tag till innan jag somna. å vakna nu vid 09 när markus kom hem från jobbet.
så en annan kommer vara trött idag. men ska inte röra mig en centimeter idag. ska bara vara hemma. ok, några centimetrar kommer jag röra mig på här i hemmet men jag ska inte gå en centimeter utanför dörren. :)

eller jo kanske... ska ju förhoppningsvis hämta Maja idag kom jag på. hoppas verkligen hon får komma hem idag. saknar henne. jag ringde till Blå stjärnan efter att jag vaknat till liv. å dem sa att hon verkar lite piggare. hon hade ätit lite grann å bajsat. å när dem kolla på bajset så var det en massa hår i, så det kan vara all hennes päls som hon får i sig som sätter sig i tarmarna. hon brukar ju även i mellanåt spy upp hårbollar.
stackarn, det måste göra ont å inte kunnat gå på toa.... å så har det blitt lite som en rädsla för henne som fått henne att skippa den fasta födan. det blir en ond cirkel. men nu tror jag det kommer bli bättre... jag hoppas det! dem sa att det var väldigt hårt.
å det fodret hon endast kan äta kan ge hård mage.... så det e inte bättre det heller å att hon e så långhårig så kan man inte göra så mycket åt all päls hon får i sig heller. så hon har det inte så lätt min lilla tös! :(
men ska bli bättre på att borsta henne. ska göra det varje dag, så hjälper jag att få bort lite päls som lossnar iaf. hon tvättar sig jämt å ständigt så det e inte lätt att inte få i sig en massa päls.

a, vi håller tummarna iaf på att det blir bättre nu. att hon iaf har fått tillbaka suget att äta mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0