Liseberg

igår eftermiddag/kväll åkte jag å älsklingen till Liseberg för att gå på julskyltningen. när vi kom, så var det en sjukt lång kö... men vi ställde oss där å det gick hyffsat fort att komma in som tur var. men där inne var man ju då inte ensam som man förstod... det var lite väl mycket folk. man fick köa framåt.
men vi tog oss runt å kika lite... :) det e väldigt mysigt där nu.



dags för en varm choklad med grädde.... mums! :)

där jag köpte chokladen sålde dem även dem här mega kanelbullarna. lika stora som en mattallrik :)



vi gick in i Nordens ark där det fanns lite djur... här har vi gutefår.

vi avslutade rundan med en tur vid snackshjulet. å på andra försöket vann jag på mitt enda nr jag hade. nr 5 gav mig turen igår :) så 2 chipspåsar..... :) hehe alla andra ska fota när dem vinner stjärnvinsten, men eftersom vi inte gjorde det så fick det bli ett foto med våra 2 ynkliga chipspåsar... :)

jag tog korten me min mobil, så därför e dem lite småsuddiga. inte den bästa kameran tyvärr. min digitalkamera går ju tyvärr inte att använda. den har lackat ur fullständigt!
ska köpa oss en ny.

sen efter Lisebergsbesöket tog vi oss mot Södra vägen för att hitta en Restaurang att äta på. för inne på Liseberg var det omöjligt att äta nåt. folk köa in på varenda restaurang. inte klokt...
men en tvärgata till Södra vägen hittade vi Restaurangen "Vivaldi". det var jättegod mat. å jättemysigt. så kvällen blev lyckad. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0