redaktionellt

japp ni läste rätt.... idag på skolan gjorde vi redaktionellt, det vill säga en "modebilaga" till en tidning. alltså på lossas.
vi delades upp i 2 grupper där den första gruppen fick kolla på en bild i en modetidning (på en kvinnlig modell) å beskriva med några ord vad som beskrev helheten. å sen täckte samira (läraren) över ansiktet på modellens ansikte å så fick vi i den andra gruppen kolla på bilden å på dessa ord dem hade kommit på. å försöka lista ut eller rättare sagt sminka en som vi tyckte det skulle vara, efter att endast ha sett modellens kläder å läst beskrivningarna som den andra gruppen hade kommit på.... det e ju jättesvårt. deras beskrivningar kan ju vilseleda. jag försökte konsentrera mig på modebilden, å få en känsla genom den, på vad jag trodde det kunde vara för smink på modellen på bilden. å även få en känsla med de ord dem hade beskrivit med. men inte för mycket... a svårt att förklara. det var väldigt kul iaf. :)
synd att jag inte tog ett kort på den modebilden från tidningen :)

men ni får iaf se hur jag gjorde emelie iaf. kan förklara för er hur kläderna såg ut på modellen i tidningen. färgglatt, zebramönstrade byxor men i glada färger, grön längre tröja. färgerna på kläder å smycken gick i rosa, grönt, orange...lite gul me kanske...
deras beskrivnig var: djuriskt, rockigt, sofistikerat, 50-tal...å nåt mer som jag inte kommer ihåg nu.
här e resultatet:

   

   

imorn e det redan fredag, helgen e fullspeckad med roliga händelser... :) så den kommer väl skena förbi illfort...
men kul kul!! :)

nu ska jag äta kvälle, å sen ska jag storstäda, så gott det går, börjar ju redan bli svart här inne. kanske sparar städningen till imorn. :)
kramar


Kommentarer
Postat av: Leia

Hej hej!



Hur är det med dig? :D

Fina bilder!

2009-09-26 @ 16:46:06
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: TereseErica

Hej tjejen! Allt bra med dig idag?

2009-09-26 @ 18:13:55
URL: http://tereseerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0