färgfoto

idag hade vi en riktigt rolig lektion, nämligen färgfoto. å det innebar att vi skulle sminka en naturlig look som vi tyckte att en naturlig look ser ut för oss.... å sen fota detta utomhus å se hur skillnaden blir på hur det ser ut inomhus å hur skillnaden ser ut när man har fotat utomhus. det blir en tejäl skillnad. färgerna syns knappt på fotot när man har fotat utomhus.
vi började med att sminka en naturlig make-up, som vi hade 30 min på oss att sminka, sen byggde vi på det med en kvälls make-up som vi hade 10 min på oss att sminka, å sist en high fashion å då hade vi endast 3 minuter på oss.
här e resultatet:


   
naturlig make-up sminkad av alexandra

   
kvälls make-up

   
high fashion

   
naturlig make up gjord av mig

   
kvälls make up

   

   
high fashion


nu måste jag bara berätta med att efter våran naturliga sminkning vi gjorde så fick vi vissa regler, vi gick till en park när vi skulle sminka kvälls make upen å då fick vi bara ta med oss 3 produkter å hela bältet med våra verktyg, å sen sa inte samira (läraren) det sista momentet förrän vi var där å då hade vi redan fått regeln att till det sista momentet fick vi endast ta med 2 produkter å endast använda oss av 1 verktyg. så allt blev ju betydligt mycket svårare, men riktigt kul! det var ju att plocka fram sin fantasi å fixa till nåt med sina få produkter man hade valt ut.
kul kul..... :)

imorn ska vi köra typ samma grej tror jag fast i svart vit foto, så då får man ju tänka om lite. sminkningar blir ju aldrig detsamma i svartvitt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0