in på 2:a veckan

idag på skolan har vi lärt oss att sminka med studiofoundation. där vi var tvugna att hitta rätt ton till modellens ansikte. ofta får man nämligen blanda ihop en massa olika toner till en passande till modellen, så det var lite bökigt.....men tillslut fick jag ihop en riktigt bra nyans på Emelie som jag sminkade idag :) 


   

   

   

   
Marie å Emma

a snygga blev vi allihopa tillslut :) det e kruxigare än vad man tror att blanda ihop den rätta nyansen så det blir bra. den kan se bra ut på en liten plätt men sen när man börjar få ut foundation lite mer på ansiktet så kan det helt plötsligt se jättefel ut. men övning ger färdighet. :)

trött som vanligt nu på kvällskvisten, långa dagar....
har precis ätit kvällsmat, fick ju ingen lunch idag. hann inte med det. fick prioritera ett läkarbesök istället. fick kollat mitt finger å Justin, min läkare bedömde det helt ok som det var nu. han erbjöd sig att bedöva det å kolla om det fanns nåt var å tömma där svulnaden är, men eftersom jag skulle börja jobba 40 min. senare så ville jag inte det. han skrev ut mer penselin till mig som jag ska fortsätta äta ytteligare 2 veckor. så det ska nog bli bra. ska komma tillbaka på en återkallelse om 2 veckor så ska han kika på om han ser en förbättring.

nu måste jag fixa med lite räkningar å så...
hörs mer imorn...
ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0