påskhelgen

ja, då var det söndag, alltså påskdagen. det känns skönt att det e 2 dagar till man e ledig.
jag å markus har precis kommit hem från Överlida där min syster bor med familj. vi har haft mycket trevligt! man har ju verkligen fått njuta av sin ledighet nu när det vart så bra väder. inte ett moln på himlen på flera dagar å även idag får solen vara framme. så ska sätta mig på balkongen här nu om en stund med en kaffe.
men först om helgen som vart.....
i fredags grilla vi å satt ute på deras altan å åt.....kändes som sommar :) tills solen gick ner dock. sen blev det svinkallt.
vi grillade lax å till det gjorde jag en god romsås å färskpotatis.....mmmmmm mumma var det!!!
igår så solade vi hela dagen. mamma kom förbi å åt lunch med oss. sen så gick jag å syrrans barn på skattjakt som jag fixa åt dem. dem tyckte det var riktigt spännande. :) det började med att dem fick ett brev i brevlådan där den första delen av kartan var med sen fick dem hitta brev längs med vägen som inehöll resterande delar av kartan som ledde fram till skatten som då var varsitt påskägg. :) lyckat blev det!! vet inte hur många påskägg sammanlagt dem fick igår, men många var det. jag vill oxå vara barn å få påskägg!!!! :(
sen mot kvällen så hade vi tapas kväll hos hanna å jonny som bor gatan nedanför syrran, då alla skulle ta med sig varsinn rätt. å det blev riktigt lyckat. alla hade med sig olika rätter. å allt smaka riktigt gott!! så det blev riktigt lyckat!! en kul grej det där med att alla tar med sig varsinn rätt. mätta å belåtna var vi alla. som då var, jag, markus, mona, daniel, oliver, leon, hanna, jonny, tilde, alfons, ida, martin, emma, rikard å janne.
sen efter vi hade käkat å låtit maten smälta blev det singstar resten av kvällen. jag var dock inte med hela natten å sjöng. jag blev trött å drog hem tidigare. men låg vaken till 04.30. kunde aldrig somna. sååååå jobbigt det var!!!
men men, får ta en tupplur nu på balkongen :) eller piggna till med en kaffe :)

lite bilder från gårdagen....

   
    vårat tapas bord

   
    värden; jonny klär sig fint i förklädet. :) han gjorde sååå goa räkor!! mmm...

   
    markus

   
    värdinnan; hanna, emma å ida

   
    emma, jag å ida

   
    leon, oliver å tilde

nu kaffe!!!!!!!!!!!! hörs senare..... ciao!

Kommentarer
Postat av: Leonora - Rösta på veckans blogg

sv; härligt :)

jorå det går allt!

gör du då?

Tack så mkt :D

2009-04-12 @ 14:35:17
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0