under den första trimestern

ska skriva lite hur det har kännts under första trimestern.
 
började känna av lite symptom under v.5-6 där jag började smått må illa under kvällstiden... sen efter nån vecka övergick det även under natten, men jag spydde aldrig. :) fick småäta på lite kex å dricka vatten.

i v.8-9 kunde jag börja må illa lite under hela dagarna, men vissa dagar kände jag ingenting. fick spytt en gång efter frukosten, då tandkrämen kan ge klökningar. det var även den morgonen jag fick blodsockerfall på jobbet. (Jojjo, det var då du satt i stolen å fick slingor) :)

sen efter v.9 mådde jag väldigt bra, vi åkte till Cypern... när det gick lite väl lång tid mellan måltiderna så kunde jag känna av lite illamående, men inget mer.
sista dagen där nere vakna jag med en massa spänningar runt livmodern. då vart man lite orolig. det kom å gick signaler runt livmodern, å det pågick hela dagen. så syrran Mona fick ringa sjukvårdsupplysingen å kolla upp så mina symptom var normala. även jag å Markus sökte på nätet å kolla vad det stod när man kände dessa symptom, men det var ingen fara. det var min kropp som vidgades för att få plats med livmodern som ska förflyttas till bukhålan. så när man läste detta så kunde jag pusta ut lite mer. men det e lite läskigt när man inte e på hemmaplan å helt plötsligt känner man av nåt man man inte har känt av alls tidigare å som bara dyker upp sådär från en dag till en annan.

det höll på lite smått hela den helgen vi var hemma... men på tisdagen gick det över.
å jag har mått jättebra sen dess. :)

nu idag, har jag gått 13 veckor. :)

fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Marina

Nu är det bara 27 veckor kvar! =) Kommer gå vrål fort. Vad kul att Sigge äntligen ska få en Bästis! Hihihi puss puss

2011-06-08 @ 20:44:28
Postat av: mari svarar

ja, det e ju ingenting :) ja, tänk så kul dem ska ha det!!! :) hihi busarna... puss

2011-06-08 @ 20:58:22
Postat av: Jojjo

Var det så det var ;) Var ju tur, blev lite orolig för dig där. Hade inte en tanke på att det kunde vara något så roligt som orskade blodsockerfallet :)!

2011-06-10 @ 22:17:34
Postat av: mari svarar

nä, det anade du inte :) hihi

2011-06-11 @ 11:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0