oj e det helg redan?

shit vad veckan har gått fort!! jag vet att jag har sagt det innan men kan inte sluta att säga det....det e såååå kul på mua-kursen :) längtar redan till måndag!! :)
a, det e jäkligt skönt med lite helg me, det ska jag erkänna. har varit helt slut på kvällarna. igår somna jag med sprängningshuvudvärk, inte så trevligt. men idag som tur e har det varit bättre.
idag på mua-kursen har vi lärt oss dem alla sorters ansiktsformer som man kan ha. det finns ovala, runda, fyrkantiga, hjärtformade, diamant å päronformade. sen finns det självklart en djungel med blandnigar av dessa alla ansiktsformer som man kan ha. detta lärde jag mig redan på frisörskolan, så det var skönt att man redan var med på vad som sas.... :)
å med det här då skulle vi framhäva å "gömma" vissa partier på våra ansikten med hjälp av shade å highlights.för den perfekta ansiktsformen som man säger e den ovala. 
här kommer lite bilder.... å nu så ska jag förvana att vi skulle överdriva fram dragen med en jättemörk shade. så ni inte tror att man ska gå runt så där. utan ska man sminka nån så tar man ju självklart en ton på shaden som e en aningens mörkare än din riktiga hudton. 


   

   
här har vi marie, en av mina modeller i dagens lektion

   

   
nu e det lisbeths tur att sminka marie. vi 3 jobbade ihop idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0