en ny vecka å......

......MIN FÖDELSEDAG!!! HURRA HURRA HURRA!!!!! :)


dagens lektion idag var: munnar. alltså, det kan man tro e lätt å sminka.... men det tyckte jag var det svåraste av alla moment vi gjort. för det e inte bara att slänga på lite läppenna längs med läpplinjen om man tror det, å sen lite läppstift å gloss. utan alla har vi olika former å framför allt olika halvor....
det tänker man inte på att man har, men när jag väl tittade idag så har jag en rundare form på min ena halva på min överläpp å en mer sluttande på min andra halva.
så ställ er framför er spegel där hemma å inspektera.... :)

så vi skulle sminka varandras läppar så dem blev symetriska. å det var inte det lättaste. man e tvungen å få till en perfekt läpp med läppennan innan man kan gå vidare med nästa moment!!!
men det var kul!!
från å med imorn ska vi börja sminka hela ansiktet, för nu har vi gått igenom alla områden. så nu gäller det att öva upp tempot, å bli bättre på allting helt enkelt. 

   
här har jag fixat alexandras läppar

   
här har emma fixat mina....

igår var vi i borås å fira markus mamma, å då fick jag en present av henne. fick presentkort på Gina. :)
när vi kom hem sen kom grannarna förbi på lite fotbollskväll... fick en blomma av dem, jättefin!! hade matchat med våra färger i köket. rosa å grått :) gulliga dem e!! världens bästa grannar!!!

nu ska jag fira min dag med lite kvällsmat :) hehe....
kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0